Wähle deine Region

Wähle die Region, die am besten zu deinem Standort oder deinen Vorlieben passt.

Wähle deine Website-Sprache

Diese Einstellung steuert die Sprache der Benutzeroberfläche, einschließlich Schaltflächen, Menüs und aller Textinhalte der Website. Wählen Sie Ihre bevorzugte Sprache für das beste Surferlebnis.

Wähle die Sprachen für Stellenanzeigen

Wähle die Sprachen für Stellenanzeigen, die du sehen möchtest. Diese Einstellung bestimmt, welche Stellenanzeigen dir angezeigt werden.

Doctoraatsbursaal Is rekening houden met het merk-DNA van een retailer in winkelontwerp de sleutel tot succes?
Hasselt University

Doctoraatsbursaal Is rekening houden met het merk-DNA van een retailer in winkelontwerp de sleutel tot succes?

2025-06-23 (Europe/Brussels)
Job sichern

Achtergrond

Onderzoeksgroep ArcK van de Faculteit Architectuur en Kunst focust op onderzoek in architectuur en interieurarchitectuur. We doen fundamenteel en toegepast onderzoek naar de gebouwde omgeving. In een multidisciplinair team werken we aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Deze vacature kadert in het onderzoek binnen Retail Design. Voor dit doctoraat is er een samenwerking met de onderzoeksgroep marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschap aan KU Leuven. Meer specifiek zal er samengewerkt worden met marketing retailing groep die zich focust op het empirisch modelleren van aankoopgedrag of verkoopgegevens binnen retail.
Meer informatie:
https://www.uhasselt.be/en/onderzoeksgroepen-en/arck/ en https://feb.kuleuven.be/research/marketing/marketing

Functie-inhoud

Dit onderzoeksproject richt zich op een kloof in de wetenschappelijke literatuur, waarin retail design en marketing traditioneel als afzonderlijke disciplines worden benaderd. Terwijl retail design zich richt op het creëren van visueel aantrekkelijke winkelomgevingen, focust marketing op het evalueren van de effectiviteit ervan. Door het gebrek aan integratie tussen deze twee gebieden is er onvoldoende begrip van hoe fysieke winkels ontworpen kunnen worden die zowel aantrekkelijk als commercieel succesvol zijn. Dit doctoraat wil inzichten uit beide disciplines combineren om zo richtlijnen te ontwikkelen voor het ontwerpen van winkels die de merkidentiteit (brand DNA) van een retailer weerspiegelen en tegelijkertijd positieve effecten hebben op consumentengedrag en winkelprestaties. Het project heeft twee hoofddoelen: begrijpen hoe winkels ontworpen kunnen worden vanuit de merkidentiteit van een retailer (De ontwerpen voor de winkels worden door een expert gemaakt), en het meten van de impact hiervan op consumentenreacties en prestaties. De onderzoeksmethodologie omvat kwalitatieve studies met ontwerpers en consumenten (vb. interviews) en empirische studies om consumentenreacties via enquêtes en winkelprestaties via verkoopdata te meten. Bij deze laatste wordt de nodige ondersteuning vanuit beide onderzoeksgroepen voorzien. 

Profiel

  • Je hebt een masterdiploma architectuur of interieurarchitectuur. Ook kandidaten met een masterdiploma in de (Toegepaste) Economische Wetenschappen, Handelswetenschappen of Handelsingenieur zijn welkom om te kandideren. Let wel dat dit een doctoraat in de architectuur betreft en dat daarom enige bereidheid gevraagd wordt om ontwerpvaardigheden bij te spijkeren tijdens het eerste jaar van het doctoraatstraject.
  • Je hebt een grote affiniteit met retailing. 

  • Je hebt kennis en sterke interesse in verschillende van de volgende onderwerpen: retail design, quantitative marketing, consumentengedrag.

  • Je hebt een sterke interesse in wetenschappelijk onderzoek binnen retail design en retailing.

  • Je bent in staat en bereid om snel kennis op te doen over deze aspecten waarmee je minder vertrouwd bent.

  • Je kan in interdisciplinaire teams werken en hebt de sociale vaardigheden om gedurende het onderzoeksproces samen te werken met professionals en belanghebbenden.

  • Je hebt goede sociale, relationele, communicatieve en rapporteringsvaardigheden.

  • Je hebt goede kennis van het Engels, zowel qua spreek- als schrijfvaardigheden.
  • Je hebt goede ICT vaardigheden (Word, Excel, Indesign, CAAD).

  • Je hebt probleemoplossend vermogen en kan gestructureerd en zelfstandig werken.

  • Je staat open voor beperkte onderwijsopdrachten (tot 10%) als onderdeel van je functie.  

Aanbod
Je wordt aangesteld en verloond als Doctoraatsbursaal.
We bieden je een aanstelling voor 2 jaar, die na een positieve evaluatie met 2 jaar verlengd kan worden.

Selectieprocedure
Je kan enkel online solliciteren en dit tot en met 23 juni 2025.
De selectieprocedure bestaat uit een voorselectie op sollicitatiedossier, een interview en een proefles / presentatie.
Gesprekken zullen plaatsvinden op 01.07.2025.

Meer info
Prof. dr. Katelijn QUARTIER, +32-11-292182, [email protected]

Voor vragen over de selectieprocedure, mail je naar [email protected].

Jobdetails

Titel
Doctoraatsbursaal Is rekening houden met het merk-DNA van een retailer in winkelontwerp de sleutel tot succes?
Arbeitgeber
Standort
Martelarenlaan 42 Hasselt, Belgien
Veröffentlicht
2025-05-06
Bewerbungsfrist
2025-06-23 23:59 (Europe/Brussels)
2025-06-23 23:59 (CET)
Job sichern

Jobs from this employer

Zeigt jobs in Englisch, Deutsch, Französisch, Niederländisch Einstellungen ändern

Über den Arbeitgeber

Hasselt University is open to and offers opportunities for talent of every kind, regardless of gender, ethnic origin, nationality, disability or age.

Besuchen Sie die Arbeitgeberseite

Das könnte Sie interessieren